Misschien wel het belangrijkste nieuws op het autosalon over de plas, want wat de Volkswagen Golf voor Europa is, is de Camry voor Noord-Amerika; ontiegelijk belangrijk. Al is de achtste generatie misschien ook wel spek naar onze Europese bek...
Nee, buiten de leasingbubbel is België nog altijd geen sedanland. Iets wat je niet kan zeggen over Noord-Amerika, want daar zwaaien twee autotypes de plak; pick-ups en sedans. Daarom ook dat de lancering van de achtste generatie Camry zo belangrijk is. Want autoland mag wel eens spottend doen over deze sedan voor de massa, die massa zorgt wel voor de nodige centjes in het laatje van Toyota.
De Japanners zijn alvast fier op de nieuwe generatie, want buiten een nieuwe agressieve styling rolt de sedan ook op het TNGA-platform dat ons kon overtuigen onder de C-HR. Naar Amerikaanse gewoonte huist er onder de Camry straffer motorgerief. Denk aan een 2.5-liter benzine met 8-traps automaat die ook gebruikt wordt voor de hybridevariant en een 3.5-liter V6. Later dit jaar te koop in de VS, in België moet je de Camry vooralsnog niet verwachten. Spijtig?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden