Het betreft momenteel nog een update voor de Noord-Amerikaanse markt maar wees er maar zeker van dat deze aanpassingen ook naar onze contreien komen. Een aangepaste styling, beter remgerief en stevig onder handen genomen mechanische componenten moeten het rallykanon naar een hoger plan tillen.
Subaru mag dan wel niet meer deel nemen in het WRC, het houdt het merk niet tegen om de WRX STI op de markt te houden als rallykanon voor de openbare weg. Meer nog, het merk onthulde zopas een stevige update voor het model op de Amerikaanse markt. Al kan je er prat op gaan dat die veranderingen ook doorsijpelen naar ons Belgenland.
Zo zal je de opgepoetste versie meteen herkennen aan het nieuwe smoelwerk. De grille is scherper en de koelsleuven onder groeien stevig. Waardoor het geheel een wat meer Japanse tunerlook af-fabriek krijgt. Daarnaast groeien de velgen tot 19-duims en is ook het lichtsignatuur subtiel aangepast. Blauw, blijft zoals steeds beschikbaar als lakkleur.
Zuigende elektronica
De velgen mogen dan nog wel steeds niet standaard brons zijn, het remgerief erachter krijgt wel een geel kleurtje. Dit om aan te duiden dat de Brembo's voortaan zes zuigers voor hebben (achter blijven er twee) en er nieuw remblokmateriaal in de schoenen steekt. Dat stopmateriaal wordt bijgestaan door het AWD-systeem dat midden-mechaniek buiten smijt en voortaan vertrouwd op een elektronisch gestuurd centraal slipdifferentieel voor snellere reacties en een vlottere overgang.
Voorin blijft de 2.5-liter viercilinder boxermotor present tekenen met 300 pk. Die zal waarschijnlijk nog wat minder doordringen in de cabine door dikkere ramen in de voordeuren. Al maakt Subaru dat goed door standaard rode gordels te installeren. En o ja, niemand houd je tegen om een afvoerbuis als uitlaat te plaatsen.
In de lente komt deze opgefriste WRX STI op de Amerikaanse markt, op Europese info is het nog wachten.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 18 uur geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 22 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden