Na een hele hoop testwerk, vergelijken en bekijken van wagens, hebben de juryleden van de Europese Auto van het Jaar-verkiezing hun zeven finalisten bekendgemaakt.
Of er verrassingen tussenzitten? Wel, de Bentayga en Ford GT werden eruit gegooid, en ook de Tesla Model X kreeg geen ticketje voor de finaleronde. Dus de grote buitenbeentjes zitten er alvast niet meer bij.
De 58 juryleden kozen een shortlist van verschillende modellen, waarbij er slechts twee modellen van niet-Europese oorsprong zitten. Ook wordt geen enkel hybride of elektrisch model tot de finalisten geteld dit jaar. Wie er dan nog wel tussenzit? De Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes E-Klasse, Nissan Micra, Peugeot 3008, Toyota C-HR en Volvo S90/V90.
Op de vooravond van het autosalon van Genève wordt de uiteindelijke winnaar bekend gemaakt. Dan weten we wie de Opel Astra en Volkswagen Passat zal opvolgen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 22 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden