Nee, de laadbak wordt er niet kleiner op met de facelift van de D-Max. Wel bedankt Isuzu de 2.5 biturbodiesel voor bewezen diensten en ruilen ze dat blok in voor een gloednieuwe 1.9 turbodiesel. Downsizing, ook in pick-upland.
Bij Volkswagen lepelen ze tegenwoordig een V6 in het vooronder van de Amarok, Isuzu volgt de wereldwijde trend van downsizing. Want pakte de D-Max voordien uit met een biturbo 2.5-liter diesel, dan heb je vanaf de facelift te maken met een 1.9-liter turbodiesel. Toch zal je volgens het Japanse merk niet inboeten in werkkracht. Want de 1.9 is net zoals zijn voorganger 164 pk sterk en stuurt zijn kracht naar de vier wielen als je er om vraagt.
Het maximale koppel is evenwel met 360 Nm 40 eenheden lager dan voordien. Al countert Isuzu door te garanderen dat de curve van het nieuwe blok vlakker is waardoor er meer koppel continu beschikbaar is. 't Is maar hoe je het verpakt natuurlijk. Over verpakking gesproken, 3,5 ton slepen behoort nog steeds tot de mogelijkheden. Net zoals een ton stouwen in de laadbak. Kleiner hart maar nog steeds een sleurbeest dus, deze D-Max.
Meer raffinement
Andere noemenswaardige updates situeren zich in de details. Opgewaardeerde lichten (met Led-technologie), herwerkte snuit en een boordplank met nieuwe tellerpartijen. Voor de detailkijkers, het navigatiesysteem is voortaan knap ingewerkt (lees: geen aftermarket exemplaartje meer). Inzittenden achter, die genieten dan weer van de rugleuning die een meer passagiersvoertuigvriendelijke helling heeft.
Hellingen mogen daarbij ook geen obstakel meer zijn voor de chauffeur, met de toevoeging van hill descent control en vertrekhulp voor versies met de nieuwe manuele zesbak. Liever een automaat? Die is er ook. Een doorontwikkeling van de 5-traps en voortaan met 6-trappen. Samen met de nieuwe motor zorgt dit voor een daling in de C02 van zo'n 4 tot 16 procent (afhankelijk van de uitvoering). Euro6 is - gezien de nieuwe motor - een vanzelfsprekendheid.
Op het autosalon van Brussel in vol ornaat te bezichtigen, de opgefriste D-Max met nog steeds 5 jaar of voortaan 200.000 kilometer garantie op z'n voorruit geplakt.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 21 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden