Nog geen drie jaar in productie en al aan de facelift, de Citroën C-Elysée. De C-watte? Wel, zowat de meest vergeten sedan op onze Belgische wegen.
Een Ferrari, Maserati of Lamborghini? Nee joh, zowat de meest zeldzame wagen op onze wegen moet wel de C-Elysée zijn. Een compacte sedan die Citroën op de markt zette voor Zuid-Amerika, Noord-Afrika, Oost-Europa én België. Raar? Dat ontkennen we niet.
Maar goed, die C-Elysée die naast de Peugeot 301 in elkaar wordt geschroefd in Spanje gaat dus aan de facelift. Waardoor de grille voortaan mag doorlopen in de koplampen en de achterlichten wat moderner ogen. Een nieuw set 16-duimers en twee nieuwe lakkleurtjes tekenen eveneens present; Lazuli Blue en Aluminum Grey.
Old school
Binnenin heel on-Citroëns, zelfs na de facelift. Met een dashboardlay-out dat niet zou misstaan in de jaren 90. Tegenwoordig wel een 7-duims infotainmentscherm dat zowaar in staat moet zijn om te reageren op je input (voordien geen topper). Visueel oubollig maar wel in staat om te verbinden met Android Auto en Apple CarPlay.
Onder de kap een 1.2 PureTech benzine met 82 pk of een 1.6 BlueHDI diesel met 100 pk. Begin volgend jaar te vinden bij je Citroën-dealer, als je heel goed zoekt .
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 11 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden