De MX-5 Speedster die Mazda vorig jaar voorstelde op de SEMA-show mag dit jaar wederom present tekenen. Al gingen de ingenieurs nog een stapje verder, waardoor 'ie Evolution aan zijn naam mag plakken en het gewicht in totaal afneemt met zo'n 160 kilogram. En de MX-5 was al een pluimpje.
Wil je 160 kilogram van een BMW X6 afpulken, dan hoef je gewoon de hoedenplank er achteraan uit te nemen. In het geval van de MX-5 ligt dat wat moeilijk. Enerzijds omdat de roadster geen hoedenplank heeft, anderzijds omdat de Japanner al werd ontwikkeld met een laag gewicht in het achterhoofd. Een geslaagde missie, want met 1.060 kilogram in de weegschaal kan je moeilijk spreken van een zware jongen.
Deze Speedster Evolution dringt dat gewicht naar anorexia-waarden. Daarvoor baseert het zich op de Speedster van vorig jaar - waardoor voorruit en dakmechanisme foetsjie zijn - en vond het nog wat vetjes om af te trainen. Het resultaat is een verlies van 160 kilogram, waardoor de MX-5 met 2.0-benzine een gewicht van 900 kilogram kan noteren. Dat dit geweldig moet rijden, staat buiten kijf.
Alleen... Mazda plant niet er een productiemodel van te maken.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden