Tegen 2020 moeten we in België zo'n 12.000 laadpalen nodig hebben om de omslag naar elektrisch rijden mogelijk te kunnen maken. Hyundai Belux doet alvast haar duit in het zakje door samen met Eneco minstens 85 publieke laadpalen te installeren. Of anders gezegd; Hyundai doet een Tesla'ke.
Dat voor Hyundai elektrisch rijden menens is blijkt niet enkel uit de Ioniq, want zonder de nodige infrastructuur geraak je namelijk nergens met zo'n elektrische wagen. Daarom dat het samen met energieleverancier Eneco gestart is aan de uitrol van een netwerk van minstens 85 laadpalen in België. Waardoor de Zuid-Koreaan eigenlijk een soort van Tesla'ke doet, want die constructeur had ook al snel door dat je klanten een plaats moet kunnen geven om op te laden.
Hyundai kiest ervoor om haar dealernetwerk als locatie te kiezen (logisch natuurlijk) en gaat in zee met Eneco, een energieleverancier die 100% groene stroom belooft.
12.000? Eerder 5.000
Willen we in 2020 allemaal massaal elektrisch rijden, dan zullen er zo'n 12.000 oplaadpalen nodig zijn in België. Natuurlijk stappen we niet allemaal over naar de elektrische automobiel, waardoor de Vlaamse regering zichzelf vooropgesteld heeft om al tevreden te zijn met 5.000 publieke laadpalen. Met de 85 exemplaren van Hyundai komen we alvast een stukje dichter bij dat getal.
Vraag is natuurlijk hoe praktisch zo'n oplaadpaal aan een dealer is, want de kans dat die zich net om je hoek bevind bestaat maar is meestal niet het geval. De eerste publieke laadpaal werd alvast zopas officieel ingehuldigd aan het Hyundai-verdeelpunt in Brugge. Onder goedkeurend oog van Bart Tommelein, Vlaams viceminister-president en minister van Energie.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 21 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden