Ferrari breidt het gamma uit met een kleinere variant van de FF, excuseer, de GTC4Lusso. De T in de benaming staat voor turbo, waardoor een kleinere cilinderinhoud kon bekomen worden.
Met de toevoeging van de T is er dus ook een turboversie van de GTC4Lusso. Maar wie dacht dat de V12 meer dan de huidige 690 pk zou krijgen, is eraan voor de moeite. Ferrari bouwt namelijk de 3,9 liter V8 Turbo uit de California T over in de GTC4Lusso T. 610 pk en een even dikke 760 Nm zijn dus zijn deel.
Geen zware prestatievermindering overigens, want de V8 T haalt nog altijd vlotjes 320 km/u als topsnelheid, terwijl je de 100 km/u in slechts 3,5 seconden bereikt.
Opvallend is ook dat Ferrari een verkoopsargument van de originele FF weghaalt. "Vier plaatsen, vierwielaandrijving" geldt niet langer, want de V8 Turbo wordt aan de achterwielen gekoppeld. De vierwielaandrijving is er dus nog altijd exclusief voor de krachtigere V12-broeder.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 17 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden