Hyundai wil de technologie uit de ix35 Fuel Cell ook op andere modellen gaan toepassen. Zo kijken ze naar de bedrijfswagenmarkt, waar waterstof een mooie toekomst kan hebben.
Tegenwoordig zie je steeds meer bedrijfswagens op het alternatieve CNG rijden. Hyundai wil nog een grote stap verder gaan door een bedrijfswagen op waterstof te ontwikkelen.
Een eerste concept ligt daarvan al op tafel, met de H350 Fuel Cell. Het duurt vier minuten om de 175 liter grote brandstoftank te vullen, waarna je op weg kan voor 422 km aan uitstootloos rijden. Hyundai beweert dat de technologie op zondaige manier een plekje vindt dat de laadruimte behouden blijft. Afhankelijk van de wielbasis biedt de H350 10,5 of 12,9 m³ laadruimte – wat volstaat voor vijf standaard europaletten – of plaats voor 14 passagiers. De brandstofcelaandrijving kan tot 100 kW (136 pk) en 300 Nm leveren en geeft de H350 Fuel Cell concept car een topsnelheid van 150 km/u.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 21 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden