Er bestond nog wat onduidelijkheid over het feit dat wij Belgen de 5-liter V8 onder de kap van de LC zouden krijgen. Vraagteken uitgewist, want jawel, naast de hybridevariant komt ook de benzinegorgelaar naar België.
Lexus staat dan wel al enkele jaren te boek als hybridemerk bij uitstek in ons Belgenland (tot op zo'n punt dat 100 procent van haar gamma een elektrische motor aan boord had), tegenwoordig schuwen ze een V8 of twee niet. Letterlijk, want zowel de RC F als GS F doen het met een atmosferische 5-liter V8. Dat blok komt begin volgend jaar ook in de LC te liggen, de luxecoupe van het merk zeg maar.
Initieel zag het er namelijk naar uit dat enkel de hybridevariant naar ons zou komen. Nu denk je waarschijnlijk aan een 1.8-benzine met elektromotor goed voor een systeemvermogen van 114 pk maar niets is minder waar, want ook de hybrideversie is al goed voor een V6-hybride met 359 pk.
Echter wordt de baas boven baas toch wel de 5-liter V8 met zo'n 500 pk. Waardoor je bij de Duitsers al moet gaan kijken naar een BMW 650i of Mercedes S 500 coupe voor vergelijkbare cijfers. Een triotest dient zich alvast aan...
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden