Hebben we in Europa de Fiat 500 en allerhande derivaten, dan heeft Toyota op haar thuismarkt de Pixis-lijn. Die krijgt nu de toevoeging van de Joy, een Kei car met retro-invloeden.
Een uniek segment in Japan met al even unieke modellen; de Kei cars. Want valt je wagen binnen de 3,4 meter lengte en beschikt het over een blok van 660cc met maximaal 64 pk, dan krijg je een hoop belastings- en verzekeringsvoordelen. Op die markt mikt Toyota ook volop met deze Pixis Joy.
Denk echter niet dat het daardoor een kneusje is, want een turbomodel tekent ook present net zoals de aanwezigheid van optionele vierwielaandrijving. Standaard gaat de kracht naar de voorwielen. Visueel kan je het best vergelijken met een samengeperste MINI, in elke goede zin van die uitdrukking.
Teleurgesteld dat deze Japanner niet naar hier komt? Dan hebben we een lichtpuntje, want Suzuki zal de al even gekke Ignis bij ons commercialiseren.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden