Het Chinese Techrules gaat in zee met designhuis Giugiaro en productiefaciliteit L.M. Gianetti. Waardoor ze beschikken over een knoert van een designer en een meer dan respectabel assemblageteam. Gaat het de Chinezen dan toch lukken een turbine-auto te bouwen?
In een gesprek met ons eerder dit jaar op het autosalon van Genève liet Techrules al uitschijnen dat ze op zoek waren naar Italiaanse partners. Simpelweg omdat een supercar bouwen in China door de wetgeving onmogelijk is. Die partners heeft het merk nu gevonden. Niet ergens in een verlaten steegje, want zowel Giugiaro en L.M. Gianetti zijn twee respectabele bedrijfjes in de annalen van autoland.
Want achter Giugiaro zit Giorgetto Giugiaro, een ontwerper die verantwoordelijk was voor het design van onder andere de Alfa Romeo Brera, Audi 80, BMW M1, eerste generatie Volkswagen Golf en de Lotus Esprit. Strepen meer dan verdient dus.
L.M. Gianetti houdt zich vooral bezig met het in elkaar vijzen van gekke aanvragen door klanten. Zo waren ze verantwoordelijk voor de P4/5 Competizione van James Glickenhaus, de Bugatti Vision Gran Turismo en de Abarth 124 in rallytrim die stond te blinken op het voorbij autosalon van Genève. Belangrijk voor Techrules is dat ze daardoor beschikken over de faciliteit om jaarlijks zo'n 25 auto's te bouwen.
Daar gaan ze gezamenlijk dan ook naar toe bouwen, om van de GT96 een productiewagen te maken. Speciaal, want uniek aan de wagen is het gebruik van de TREV-technologie. Of anders gezegd; een kleine turbine die wordt gebruikt als range extender om de batterijen op te laden tijdens het rijden. Het zorgde op de conceptvariant alvast voor 1.044 pk, een nul naar honderd van 2,5 seconden en een range van meer dan 2.000 kilometer.
Benieuwd hoeveel daar van overblijft als we het productiemodel te zien krijgen op het autosalon van Genève volgend jaar.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden