Enkele maanden geleden lanceerde ze een nieuwe Elise Cup 250 die amper 931 kilogram weegt. Maar voor wie ook dat wat te dik vindt, kan een dieet versie bestellen, de Lotus Elise 250 Special Edition. "Light is right".
Het gelimiteerde model, Lotus zal er slechts 50 van bouwen, maakt nog meer gebruik van carbon dan de standaard versie. Daardoor daalt het gewicht tot een bijna ongelooflijke 899 kilogram. Onder de kap schuilt nog steeds de 1.8 van Toyota die er met zijn 243 pk wel iets héél leuks van maakt. Het blok wordt gekoppeld aan een manuele zesbak en je beschikt over een elektronisch differentieel. Met die ingrediënten sprint hij naar 100 km/u in 4,3 seconden, de topsnelheid bedraagt 248 km/u.
Voor wie de Special Edition wil maar een zeker comfort wenst, kan in de optielijst duiken. Daar vind je zaken als airconditioning, cruise control, vloermatjes, infotainmentsysteem enzovoort. Allemaal zaken die de auto opnieuw zwaarder maken...
Lotus gaat er slechts 50 van maken en durft daarom goed doorvragen voor de Special Edition, in Duitsland zal hij 64.000 euro kosten.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden