De Volkswagen groep mag dan wel groot en machtig zijn, het is afhankelijk van vele leveranciers. Een stevig dispuut tussen Volkswagen en twee toeleveranciers, ES Automobilguss en Car Trim, zorgt ervoor dat Volkswagen de productie van haar populairste model, de Golf, moet pauzeren.
Beide toeleveranciers zouden een dispuut hebben met Volkswagen rond betalingsvoorwaarden en de prijsreducties die Volkswagen eist. Beide leveranciers beslisten daarom geen onderdelen meer te leveren. Daardoor kan Volkswagen de versnellingsbak van haar Golf niet afwerken en hebben ze geen hoezen meer voor de zetels.
Volkswagen is bijgevolg genoodzaakt om de productie van de Golf te stoppen. Het plant dat 5 dagen te doen, samen met het schrappen van werkuren bij zo'n 10.000 werknemers - in totaal werken er 60.000 werknemers in de getroffen fabrieken.
De Duitse groep heeft al gereageerd te zullen antwoorden met elke legale manier die er mogelijk is om hun leveranciers te verplichten tot leveren. Een van de pistes is dat ze met hun trucks de onderdelen zelf komen halen, met politie en deurwaarders.
Het hele dispuut zou VW zo'n 40 miljoen euro per week kosten.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden