Na de Range Rover frist Land Rover ook de Sport-versie op voor modeljaar 2016. Grootste - Vlaanderenvriendelijke - update? De toevoeging van een viercilinder diesel aan de line-up.
Ploffen ze een driecilinder in het vooronder van de Range Rover Sport, dan nog zou 'ie in België gretig aftrek vinden. Zo ver gaat het gelukkig nog niet met de update voor 2016. Wel wordt de (instap) 3-liter TDV6 bedankt voor bewezen diensten en vervangen door een tweeliter turbodiesel. Het zogenaamde 'Ingenium' blok dat ook al van jetje geeft in de Jaguar F-Pace.
In de Range Rover Sport is de viercilinder alvast goed voor 240 pk en 500 Nm. Toegegeven, best aanvaardbare cijfers. Net zoals de sprint naar honderd van 8 seconden en de CO2-uitstoot van 164g/km. Toch liever zescilinderen? Dan moet je meteen voor de SDV6 gaan met 306 pk en een grondverleggende 700 Nm koppel. Of je gaat voor de van de pot gerukte SVR natuurlijk...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden