Neem de knijtergekke Range Rover Sport SVR en zwier diens ingewanden onder een luxueuze uitvoering van de Range Rover. Het resultaat is deze SVAutobiography Dynamic, een 550 pk sterk luxekanon.
Natuurlijk meer dan aardig, zo'n range Rover Sport SVR. Echter boet je in op comfort en is het uiteindelijk niet eens de big daddy Range Rover. Een probleem dat ze bij Land Rover eind dit jaar oplossen, want dan commercialiseert het merk de Range Rover SVAutobiography Dynamic. Of anders omschreven; luxe ontmoet pk-overvloed. Voorin plaatsen de jongens van Special Vehicles Operations namelijk de 5-liter V8 vanuit de SVR. Goed voor een piekvermogen van 550 pk en 680 Nm koppel.
Eenheden waarmee je de Range Rover in amper 5,1 seconden naar de honderd kan sturen. De topsnelheid ligt evenwel op een 'brave' 225 km/u. Al is dat misschien geen slecht gedacht, gezien het (waarschijnlijk hoge) gewicht en dimensies van de Range. Al heeft Land Rover er alles aan gedaan om van de Range Rover SVAutobiography Dynamic een viriel ventje te maken. Dynamic Response en Adaptive Dynamics tekenen present waardoor carrosserierol tot een minimum moet beperkt worden.
Discreet
Verstopt die technologie zich in de Sport SVR nog achter een polariserend uiterlijk dat eerder op een Dodge Ram hoort, dan pakt de SVAutobiography Dynamic het een stuk sierlijker aan. Ten opzichte van de reguliere versies geniet de variant van grijze accenten (Graphite Atlas) op grille, motorkap & bumpers en vallen er achteraan vier chromen einddempers te rapen. Klanten krijgen de keuze uit 21- of 22-duims velgen waarachter ze optioneel Brembo-remmen kunnen parkeren met rode remklauwen.
Binnenin business as usual; een overvloed aan luxe waarover klanten optioneel nog wat meer luxe kunnen smeren. Land Rover pocht echter liever met haar resem aan semi-autonome-technologie voor al haar modellen vanaf eind dit jaar. Vink je alles aan, dan is de Range Rover in staat om autonoom in de file te rijden, helpt hij je binnen de lijntjes te kleuren/rijden en past hij je snelheid aan gebaseerd op de verkeersborden die hij onderweg tegenkomt.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 11 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden