Een Peugeot 3008 vanaf 23.908 euro, is dat wat?

peugeot-3008-gt_03

Peugeot rijdt je vanaf dit najaar de nieuwe 3008 voor en dat doen ze voor een basisprijs van 23.908 euro. Wie de GT-topversie wil, zoekt best nog 13.372 euro extra bij elkaar.

Of ze veel van die 3008 GT's gaan verkopen is nog maar de vraag, maar wanneer ze de GT enkel met 180 pk sterke dieselmotor aanbieden, wordt al snel duidelijk welk publiek ze met de topversie willen aanspreken.

Niet getreurd als je geen 37.280 euro voor de 3008 GT op tafel kan en wil leggen, er is aanbod genoeg. De basisversie, van dewelke hogerop de prijs vermeld staat, is de 3008 Access met 1.2 PureTech 130 benzinemotor. Die krijgt stalen velgen en wieldoppen mee maar ziet tegelijk ook al een head up display gemonteerd. Voor 24.854 euro heb je hem ook als 100 pk sterke diesel.

Een versie hoger is de Active er. Diens aanbod omvat dezelfde motoren als die van de Access, al komen er nog een automaat voor de benzine en diesel bij en zien we ook dat vanaf dit niveau de 2.0 HDi met 136 of 150 pk wordt aangeboden. Voor de 136 pk versie betaal je 28.917 euro, 29.532 euro heb je voor de 150 pk variant over.

Maar dat is niet alles, want de Allure-variant ziet de lichtmetalen velg een maatje groeien tot 18 inch, krijgt standaard geconnecteerd 3D-navigatiesysteem, Mirror Screen en een hindernissendetector voor- en achteraan - maar noem het gerust parkeersensoren. Extra uitrusting heeft een extra prijs, zodat je voor een Allure minimaal 27.736 euro kwijt bent. Geen 100 pk sterke diesel meer hier, verder blijven dezelfde motoren beschikbaar.

streepje GT

Wil je de looks van de GT, zonder diens 180 pk? Dan kies je voor de GT-Line, een niveau'tje onder dat van de GT. Voor de mooie som van 30.004 euro heb je deze in je bezit, als je voor de PureTech 130 kiest. Je dak krijgt dan een zwart kleurtje, net als je buitenspiegels. Peugeot monteert dan ook de iCockpit Amplify, waarmee je de sfeerkleuren in het interieur zelf kan bepalen. Ook hier heb je de keuze tussen de manuele of automatisch geschakelde versie van de 1.2 Puretech met 130 pk, of kies je tussen de 1.6 HDi met 115 pk of de 2.0 HDi met 136 of 150 pk. Die laatste betaal je 33.736 euro. Opvallend is dat de 165 pk sterke 1.6 THP ook op dit niveau te vinden is, en niet als GT. Hier betaal je 32.838 euro, waarmee hij de duurste benzine in het 3008-aanbod is.

De GT en GT-Line kan je behalve in uniforme metaalkleur (570 euro) ook met een two-tone lak (800 euro) uitrusten. Aluminium dakstangen kosten je 250 euro, een panoramisch dak kost 1.550 euro. Verwarmde zetels heb je voor 300 euro, massagezetels komen dan weer enkel in pack voor 1.400 euro maar dan heb je er ook direct zetelverwarming en elektrische zetels bij.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Evo x 21:37
afbeelding van Evo x

Heel de PSA groep heeft zo'n vanaf prijs. Collega's beginnen vanaf 16d euro wat toch 8d euro minder is.

H. 22:22
afbeelding van H.

Lompe zware neus, te kleine wielen in verhouding tot carrosseriehoogte, absurd laag stuur....
Bah...
Ik heb nu een Peugeot, maar voor mij moet dat soort geforceerde "design" niet..

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws