Too much is never enough, ook niet bij de performanceafdeling van BMW. Zo komt het dat de M5 op het einde van zijn carrière plots een nog krachtiger versie in het aanbod krijgt.
De 4,4 V8 biturbo uit de M5 ziet het vermogen daarbij stijgen van 560 pk en 680 Nm naar 600 pk en 700 Nm. BMW doopt deze eindereeksversie "Competition Edition". Met de extra pk's en Newtonmeters haal je de 0-100 km/u in slechts 3,9 seconden.
Uiteraard wordt het Competition pack standaard aangeboden op deze Competition Edition, waardoor je M-differentieel sportiever staat afgesteld, je koetswerk 10 mm dichter bij de grond staat en je veren harder werden gemaakt.
BMW gaat 200 stuks bouwen van de Competition Edition, 100 in Carbonschwarz, 100 in Mineralweiss.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden