Officieel: Renault Alaskan (2016)

renault-alaskan-2016-official

In Colombia heeft Renault het doek van de eerste pickup van het merk gehaald. De Renault Alaskan moet het gamma in lichtebedrijfsvoertuigen komen aanvullen.

De Alaskan is echter even Frans als de Fiat Fullback Italiaans is. Renault maakt handig gebruik van de know-how van partner Nissan om de NP300 Navara een Frans gezicht te geven. We krijgen dan ook de kenmerkende Renault-snoet met de C-vormige LED-dagrijverlichting.

3,5 ton slepen

Onder de kap komt een 2.3 viercilinder dieselmotor, die je ook kan kennen uit de Renault Master. In de Alaskan levert de motor 160 of 190 pk. Het vermogen wordt op de weg gezet via de achterwielen, ofwel via vierwielaandrijving. De Alaskan mag maximaal 3,5 ton aanhangergewicht slepen en krijgt een bodemvrijheid van 23 cm.

renault-alaskan-2016-official

Ook binnenin zien we een Nissan-stempel weerkeren, al deed Renault wel de moeite om een eigen stuurwiel te monteren.

De Alaskan zal gebouwd worden in Mexico en komt eerst op de Zuid-Amerikaanse markt terecht. Later zal de wagen ook in Spanje en Argentinië gebouwd worden en richting onze contreien bollen.

renault-alaskan-2016-official

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Yvesw 10:05
afbeelding van Yvesw

Wax: dat hangt af van het vermogen. Met 160 pk ééntje, met 190 pk twee. ;-) Het blok doet trouwens ook dienst in de Navara waar het goed is voor respectievelijk 403 Nm en 450 Nm.

Yvesw 11:15
afbeelding van Yvesw

Goh, het raffinement ervan is op niveau van een pick-up (lees: trillingen, lawaai en ontplooiing). Dat je dit in een comfortabele wagen wil :-p

TomVerbelen 20:44
afbeelding van TomVerbelen

En wanneer komt de Alaskan naar Europa en België?

Guy Verhofkonijn 22:03
afbeelding van Guy Verhofkonijn

Naar het schijnt is ie in Alaska allang beschikbaar :)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws