In Colombia heeft Renault het doek van de eerste pickup van het merk gehaald. De Renault Alaskan moet het gamma in lichtebedrijfsvoertuigen komen aanvullen.
De Alaskan is echter even Frans als de Fiat Fullback Italiaans is. Renault maakt handig gebruik van de know-how van partner Nissan om de NP300 Navara een Frans gezicht te geven. We krijgen dan ook de kenmerkende Renault-snoet met de C-vormige LED-dagrijverlichting.
3,5 ton slepen
Onder de kap komt een 2.3 viercilinder dieselmotor, die je ook kan kennen uit de Renault Master. In de Alaskan levert de motor 160 of 190 pk. Het vermogen wordt op de weg gezet via de achterwielen, ofwel via vierwielaandrijving. De Alaskan mag maximaal 3,5 ton aanhangergewicht slepen en krijgt een bodemvrijheid van 23 cm.
Ook binnenin zien we een Nissan-stempel weerkeren, al deed Renault wel de moeite om een eigen stuurwiel te monteren.
De Alaskan zal gebouwd worden in Mexico en komt eerst op de Zuid-Amerikaanse markt terecht. Later zal de wagen ook in Spanje en Argentinië gebouwd worden en richting onze contreien bollen.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden