Niet het verhoopte succes in Europa, waardoor Honda vroegtijdig de stekker trok uit de CR-Z. De hybride-Coupé rolt nu ook in thuisland op z'n laatste wieltjes, waardoor het tijd is voor een uitzwaaiversie; de CR-Z Final Label
In 2010 poogde Honda de wereld te verbeteren met de CR-Z, een hybride met futuristische styling en een coupévorm. In Europa was het alleszins geen verkoopkanon waardoor Honda vroegtijdig de stekker uit de commercialisatie trok. Bij ons althans, want in Noord-Amerika en Japan bleef de CR-Z bij de dealer staan. Tot nu, want na zes jaar hybridedienst krijgt de spirituele opvolger van de CR-X nog een laatste uitzwaaiversie CR-Z Final Label genaamd.
Geen uitbundige feesteditie, want een relatief brave blauwe lakkleur wordt aangevuld met 17-duimd lichtgewicht velgen en een interieur met Final Label-logo's en zwart leder. Of het een toekomstig verzamelobject wordt, we betwijfelen het alvast. Op zes jaar tijd wist Honda 4 miljoen stuks in elkaar te schroeven.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 18 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden