Tegen ten laatste 2019 kan elke wagen van Mercedes gebruik maken van een motor van de nieuwste generatie die potten moet breken in de 'Real Driving Emissions'-methode. Daarvoor investeert het merk maar liefst 3 miljard euro.
Mercedes is volop in de ontwikkeling van een nieuwe generatie motorenfamilie. Die 'volop' kan je vrij letterlijk nemen, want het eerste kind van die familie vind je al terug onder de kap van de nieuwe generatie E-Klasse, in de vorm van de E 220d. Doel van die nieuwe generatie is om te voldoen aan de strengere emissienormen die op til staan. En zoals het een slim merk betaamt is de nieuwe familie motoren even modulair als en Ikea-kast.
Met verschillende afmetingen, vermogens, lengterichting of transversaal en toepasbaar op voorwiel- en achterwielaangedreven modellen. Het plan is alvast om tegen ten laatste 2019 elk model uit de Mercedes-range te voorzien van het nieuwe dieselblok.
Al spitst Mercedes zich niet enkel toe op de ontwikkeling van dieselmotoren, ook op benzinevlak staan er veranderingen op til. De facelift van de S-Klasse zal de eerste auto worden met benzinemotor die beschikt over een partikelfilter.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden