Global NCAP besloot 5 wagens voor de Indische markt tegen de muur te smijten en de resultaten zijn erbarmelijk. Zowel de Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Hyundai Eon en Mahindra Scorpio slaagden er niet in om 1 ster mee naar huis te nemen. Ouch, zowel voor de auto's als de inzittenden...
Ben je van plan om aan 64 km/u frontaal te botsen met een object, dan blijf je best mijlenver van de Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio en Hyundai Eon. Het vijftal is namelijk levensgevaarlijk voor volwassen inzittenden, zo blijkt uit de crashtest van de Global NCAP.
Ongeacht de veiligheidsuitrusting staat er bij allemaal een dikke nul op het rapport. Enkel bij kinderbescherming scoren ze iets beter. Nu ja, twee sterren op vijf is nu ook niet om over naar huis te schrijven. Renault liet alvast weten dat ze de Kwid onder handen gaan nemen om hem veiliger te maken.
En ook nog 'o ja', de Maruti Suzuki Celerio is eigenlijk het rebelse tweelingbroertje van de Europees Suzuki Celerio die - dankzij verhoogde veiligheid - goed is voor twee sterren op vijf. Bekijk hieronder de prestaties van de crashtestdeelnemers:
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden