Halfweg vorig jaar stelde Fiat de facelift van de 500 voor aan het grote publiek. Het was dan ook een kwestie van tijd vooraleer Abarth met de gepeperde varianten kwam aandraven. Met een straffere 595 bijvoorbeeld.
De vernieuwde Abarth 595 is te krijgen als cabrio of als tweedeurs. Hij krijgt drie versies; de 595, 595 Turismo en 595 Competizione. De Turismo fungeert als GT, de Competizione is het trackbeestje van de reeks.
Tegenwoordig puurt Abarth 145 pk en 206 Nm uit de basis-595, terwijl de Turismo 165 pk en 230 Nm krijgt. De Competizione ziet zijn vermogen niet veranderen en blijft bijgevolg op 180 pk hangen. Nog altijd best veel voor een karretje waar de voor- en achterwielen bijna tegen elkaar staan. In 6,7 seconden sprint de laatste dan ook naar de 100 km/u. Optioneel wordt de Competizione ook uitgerust met een mechanisch sperdifferentieel.
kleurplaatjes
Uiterlijk tonen de wijzigingen zich aan een aangepast front en dito achterzijde. Ook de kenmerkende binnenkantjes in koetswerkkleur van de achterlichten worden van de Fiat 500 overgenomen, met daaronder een aangepaste diffusor. De bodykit heeft verder nieuwe luchtgaten gekregen. Abarth neemt ook het Uconnect-systeem in gebruik, met 5- of 7-inch scherm.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden