Het hing al een tijdje in de lucht dat Ferrari een nieuw model zou gaan lanceren op het salon van Genève. Ze doen nu een Mercedeske en geven de FF bij de facelift een nieuwe naam mee.
De GTC-benaming moet verwijzen naar de Ferrari 330 GTC uit de jaren 60 en de 250 GT Berlinetta Lusso. De 4 duidt het aantal plaatsen aan in het model, dat zijn er nog altijd vier. Vier mensen kunnen dan ook comfortabel reizen, aldus Ferrari.
achterwielsturing
De chauffeur krijgt nog steeds de controle over een machtig V12-blok, al zag dat blok zijn waarden wel stijgen. 30 pk extra, waardoor er nu 690 pk beschikbaar zijn. Ook het koppel steeg, van 683 naar 697 Nm. In 3,4 seconden ben je van 0 naar 100 km/u, Ferrari pocht met een topsnelheid van 334 km/u.
De overbrenging gebeurt op de vier wielen, via Ferrari's gepatenteerde 4RM Evo systeem. Als primeur werd dit systeem gekoppeld aan achterwielbesturing en kreeg het de benaming 4RM-S. Het systeem combineert op basis van Ferrari's Slip Slide Control het elektronische differentieel en de SCM-E dempers.
De Ferrari GTC4 Lusso beleeft zijn wereldpremière op het autosalon van Genève dat begin volgende maand haar deuren opent.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden