Renault gooit na de nieuwe Talisman nu ook de Mégane van de vierde generatie op de markt. Die kan je kopen vanaf 17.950 euro. Al is dat het bedrag voor de TCe100 in instapversie, want de op één na goedkoopste variant kost al 20.000 euro.
De nieuwe Megane krijgt als basismotorisatie dus de turbogeblazen 1.2 benzinemotor met 100 pk en 175 Nm onder de kap. Als basisdiesel is er de dCi 90, voorzien van een 1.5 turbodiesel met 90 pk en 220 Nm. Beide motorisaties zijn de enige beschikbaar op het 'Life'-uitrustingsniveau.
Wie meer 'Zen' is, kan voor diezelfde motorisaties kiezen - al betaal je dan wel 2.000 euro extra - of kan kiezen voor de dCi met 110 pk voor 23.500 euro. Op het 'Intens'-niveau worden de TCe 100 (22.000 euro) en dCi 110 (25.500 euro) vergezeld van een TCe 130 (23.000 euro) en een dCi 130 (27.250 euro), al krijgt de dCi 110 er een EDC-variant bij, reken voor die automaat nog eens 1.500 euro extra.
In de BOSE Edition zijn het weer deze TCe130, dCi110- en dCi130-vermogensversies die het mooie weer maken met een prijs van 25.200 euro voor de TCe 130. Ook de twee andere vermogensversies kosten hier 2.200 euro meer dan wanneer je ze in Intens-outfit bestelt.
Helemaal bovenaan, en voorlopig zonder dieselvariant, vinden we het GT-uitrustingsniveau. Daar wordt de TCe 205 - een 1.6 turbomotor uit ondertussen zowat alle andere grote Renaults - ingeplant en betaal je 29.950 euro voor. Standaard wordt deze motorisatie aan een EDC-automaat gekoppeld, net als in bv. de Clio R.S.
In de technische gegevens zien we een dCi 165-dieselmotor met 380 Nm, al vinden we die bij de uitrustingsniveau's voorlopig nergens terug. Renault is op dit moment nog bezig met de homologatie van deze motorvariant.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden