Officieel: Porsche 911 Turbo (S) Facelift (2015)

porsche-911-turbo-facelift_01

Een nieuwe maand, een nieuwe facelift voor een variant van de Porsche 911. Want na de Carrera in september en de Carrera 4 in november is het nu de beurt aan de Turbo. Die shopt het in S-trim tegenwoordig tot maar liefst 580 pk.

Ongeveer de gehele 911 line-up zit tegenwoordig aan de stalen long. Het was dan ook maar de vraag of Porsche de 'Turbo'-benaming zou blijven gebruiken voor de, tja, Turbo. Dat blijkt nu toch het geval te zijn, waardoor de strafste net onder de GT3's een facelift krijgt.

Visueel herken je de 911 van bouwjaar 2016 aan de herwerkte voorbumper met herwerkte led-verlichting, nieuwe achterlichten, de sleuven in de motorkap (achteraan) die voortaan verticaal staan en nieuw 20-duims velgenspul. Niets wereldschokkend alvast. Het interieur profiteert van een nieuw stuurtje, een opgewaardeerd Porsche Communication Management systeem en het Sport Chrono pakket dat voortaan standaard is.

 porsche-911-turbo-facelift

Snel, bloedsnel

Achterin de 911 Turbo blijft de 3.8-liter zescilinder boxer dienst doen. Die heeft nog steeds twee turbo's maar pompt tegenwoordig wel 540 pk (+20 pk) naar de wielen. Genoeg om naar de honderd te snellen in exact drie seconden. De Turbo S-variant met 580 pk heeft daar 2,9 seconden voor nodig. Een peulenschil verschil, maar bij de tussenacceleraties zal de S uiteraard net wat kwieker richting de horizon versnellen.

 porsche-911-turbo-facelift

O ja, Porsche is er trouwens fier op dat ze het verbruik van beide varianten hebben kunnen verlagen met 0,6 l/100 km. Waardoor het normverbruik op 9,1 liter ligt bij de Turbo en op 9,3 liter bij de Turbo S. De CO2-uitstoot bengelt op 212 g/km C02. Begin volgend jaar start Porsche met de leveringen, een Belgische prijs is bij schrijven nog niet bekend.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws