Geen vrees, Ferrari zal de volgend jaar verschijnende facelift van de FF niet uitrusten met een geblazen motor. Want dat de atmosferische V12 blijft, dat staat vast. Toch moeten potentiële klanten zich verwachten aan een stevige verrassing. Iets elektrisch, Ferrari?
Of Ferrari creëert hier een storm in een glas water en heeft het over een nieuwe lakkleur, of er staat wel degelijk iets speciaal op de planning voor de opgefriste FF. Die maakt volgend jaar zijn debuut op het autosalon van Genève en ongeveer alle geruchtenmolens in autoland spreken van een hybride-set-up. Daarbij blijft de 660 pk sterke V12 behouden, maar krijgt hij hulp van een elektromotor. Hoe dat juist zit met de vierwielaandrijving die de FF heeft, dat is op dit moment nog niet helemaal duidelijk (elektromotor voor de voorwielen?).
Moest dit het geval zijn, dan zal de FF bij z'n facelift +700 pk weten op te wekken. Een serieuze extra die ook nog eens zal profiteren van het lagere gewicht. Want de facelift krijgt waarschijnlijk een lichter koolstofvezel dak, betere aerodynamica en een nieuwe (en tevens lichtere) 8-traps automaat.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden