Volkswagen heeft wat aanpassingen uitgewerkt die ervoor moeten zorgen dat de wagens met sjoemelsoftware weer binnen de lijntjes kleuren. De Duitse Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) heeft deze wijzigingen intussen bekrachtigd.
Lees hier alle berichtgeving die we verzamelen over #Dieselgate, het wereldwijde schandaal van Volkswagen vanwege software in dieselmotoren die NOx-emissietests vervalst.
De wijzigingen slaan op de 1.6 TDI-motoren uit de EA189-familie en de 2.0 TDI-motoren. De 3.0 V6 TDI-motoren blijven voorlopig onveranderd. Bij de 1.6 TDI plaatst VW een membraan in het inlaattraject, ter hoogte van de luchtmassameter. Die luchtmassameter krijgt dan een constantere aanvoer zodat een preciezere meting kan gebeuren, met een efficiëntere brandstofmengeling tot gevolg. Ook het motormanagement krijgt een update. De aanpassingen zouden volgens Volkswagen hoogstens een uurtje tijd in beslag nemen. De 2.0 TDI krijgt enkel een softwareupdate. Die zou een half uurtje in beslag nemen.
De terugroepactie van Europese wagens die zijn betrokken bij dieselgate vangt begi 2016 aan en zou heel 2016 in beslag nemen. Eigenaars worden door Volkswagen zelf op de hoogte gebracht.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 16 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 23 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden