Met 605 pk moeten ze nog net de Audi R8 voor zich laten gaan als de strafste der Audi's (610 pk). De RS 6 Performance en RS 7 Performance kunnen dan weer wel pronken met een prijs die een stuk lager ligt dan die van de Coupé. Vanaf 120.680 euro heb je zo'n 'Performance' op de oprit staan.
Een meerprijs van zo'n 8.000 euro vragen ze bij Audi om je RS 6 Avant om te toveren tot Performance-model. Bij de RS 7 Sportback ligt die meerprijs iets lager met ruwweg 6.000 euro. Daardoor komen de prijzen op respectievelijk 120.680 en 124.365 euro te liggen. Geld waarvoor je in ruil een lagere ophanging, een strakker getrokken versnellingsbak en een 4.0-liter V8 die het tot 605 pk schopt krijgt.
Klinkt als veel geld, maar voor de 610 pk sterke R8 (gepuurd uit een 5.2-liter V10) vraagt Audi maar liefst 186.500 euro. Die rakker sprint dan weer wel naar de honderd in 3,2 seconden. De RS 6 Avant en RS 7 Sportback in Performance-plunje hebben daar 3,7 seconden voor nodig. Anderzijds kan je in de laatste twee wel een hele familie meenemen + boodschappen in de koffer.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 8 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 23 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden