Toyota S-FR is MX-5-rivaal

toyota-s-fr-concept-2015_03

Voor het autosalon van Tokio tovert Toyota een klein sportkarrtje uit haar hoed dat ons met weemoed moet doen denken aan de Sport 800 uit 1962. Met een laag gewicht, kleine afmetingen en achterwielaandrijving kan deze S-FR Concept wel eens de voorbode zijn van een instap-GT86.

Toyota heeft de eerste info en beelden losgelaten van haar - voor Autofans - meest belangrijke concept op het autosalon van Tokio. Want de S-FR is een moderne interpretatie van de Sport 800 uit de jaren 60. Dat merk je visueel aan de bolle lijnen en nogal gedrongen afmetingen. Niet gek als je weet dat de S-FR 3,9 meter lang meet, zowat even lang als de nieuwe MX-5.

Toch zou je met vier personen plaats moeten kunnen nemen in het interieur. Over de binnenzijde gesproken; dat beschikt enkel over het broodnodige zoals stuur, drie pedalen, een versnellingspook, airco en een USB-ingang. Tja, het is tenslotte 2015.

toyota-s-fr-concept

Wat de S-FR van beweging voorziet geven de Japanners niet mee, al spreken ze wel van een kwieke wagen met optimale gewichtsdistributie en een onafhankelijke ophanging voor eigenaars die graag sleutelen aan hun wagen.

2018 op de markt?

Eerdere geruchten spraken van een 1.5-benzine met 130 pk onder de kap en een gewicht van zo'n 980 kilogram. Het recept van een Mazda MX-5 dus. Moest de wagen groenlicht krijgen om in productie te gaan, dan zouden we in 2018 wel eens deze S-FR op de plaatselijke binnenbaantjes kunnen tegenkomen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
JelleDR 17:59
afbeelding van JelleDR

Als ik op de foto's moet afgaan. Miskleun! Wat een gek bekkenwerk. Kan wel een leuke rijders-auto zijn. Maar qua looks? Toch liever de ND dan.

Ronald 20:05
afbeelding van Ronald

Doet me wat denken aan de daihatsu copen

dave 11:36
afbeelding van dave

dashboard, vooral die ventielatiemonden zijn echt gepikt van de mazda, en de mx5.
de samenwerking tussen toyota en mazda lijkt hier ook al z'n werk te doen.
maar concurentie? nee, niet echt

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws