De M4 GTS is een tot 700 stuks gelimiteerde showcase van BMW die het tot 500 pk schopt dankzij waterinjectie. Jup, dat las je goed, de strafste M4 drinkt water.
In augustus nog voorgesteld als een concept, vandaag is 'ie dat stadium voorbij. Waardoor de M4 GTS een officieel model is bij BMW. Daarbij neemt hij eigenlijk één op één het design van de concept over. Met een agressieve bodykit die bestaat uit een aanpasbare spitter vooraan, een drukke motorkap en een knoert van een spoiler achterop de carbon-fiber-reinforced plastic kofferklep.
Afwerken doet BMW het model met oranje accenten en met al even oranje velgen. Primeur in autoland zijn de OLED-achterlichten. Vooraan krijg je LED's ter beschikking.
Met rolkooi
Binnenin wordt het M4-interieur overtrokken met Alcantara en krijg je heerlijke koolstofvezel sportstoelen en een lichtgewicht dashboard. Achterin verdwijnen de stoeltjes, net zoals de deurgrepen vooraan, want voortaan zal je aan een touwtje moeten trekken om de deur toe te slaan. Ga je voor het Clubsport-pakket, dan plaats BMW nog een lekkere oranje rolkooi, een zespuntsharnas en een brandblusser in het interieur.
Een M DCT-automaat met zeven trappen, aanpasbare M-ophanging en carbon ceramische remmen zijn volledig standaard. Het gewicht, dat daalde dan weer tot 1,510 kilogram.
Waterkracht
Belangrijkste aan heel deze M4 GTS is de technologische evolutie onder de kap. Wat dat juist is? Wel, BMW zal water vernevelen in de motor. Nee, daardoor loopt het geheel niet in de soep, wel zal de 3.0 twinturbo zes-in-lijn daardoor dankzij een koudere ontbranding over 500 pk en 600 Nm beschikken. In de reguliere M4 zonder waterinjectie krijg je 431 pk en 550 Nm.
Een sprint naar de honderd leg je met deze GTS af in 3,8 seconden om daarna door te blazen tot 305 km/u. Een rondje ring zal je zelf niet moeten timen, want BMW deed het in 7 minuten en 28 seconden. Dat is maar liefst 24 seconden sneller dan de reguliere M4 en 20 seconden sneller dan de M3 GTS Coupé met V8. Productie van deze extreme M4 is gelimiteerd tot 700 stuks. Hoeveel je neer moet leggen voor deze machine geeft BMW niet mee.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 5 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 21 uur geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden