Omdat ze bij Hyundai allergisch zijn aan ouderdom krijgt de nog niet eens zo oude Sante Fe een facelift om weer helemaal in tred te lopen met de andere jongens van de Zuid-Koreaanse familie. Nieuwe veiligheidsnufjes kunnen daarbij niet ontbreken.
Het lijkt erop dat de Sante Fe een beetje jaloers was op de facelift van de i40 en de gloednieuwe Tucson. Na een bezoek bij de plastische chirurg krijg je dan ook een soort van best of van beide rakkers. Zo prijkt er anno 2015 een grille op de Sante Fe met minder zware lamellen en vinden de led-lichten van de i40 hun weg naar de SUV vlak boven de mistlichten. Verder wordt er aan voor- en achterbumper getrokken en vallen er nieuwe lichten op te merken. Typisch faceliftgedrag dus.
De cabine profiteert dan weer van subtiele designveranderingen en nieuwe materialen. Hyundai vond het trouwens tijd om een gros nieuwe veiligheidsopties aan te bieden op haar grootste SUV. Zo is er een noodrem, adaptieve cruise-control, dodehoekwaarschuwing, Rear-Cross Traffic Alert en een grootlichtassistent beschikbaar op de opgefriste Sante Fe.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 19 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden