De nieuwe generatie Volvo XC90 loopt als een trein. En geloof het of niet, de meerderheid koopt de topversie met zijn T8-badge en 400 pk.
Volvo zegt met de XC90 te bewijzen dat het een gevestigde waarde is in het premium segment. De Zweden hoopten dit jaar 50.000 stuks van de XC90 te verkopen, de teller staat vandaag al op 57.000 stuks. De Made in Sweden SUV slaagt dus aan. In die mate zelfs dat Volvo een derde shift heeft ingevoerd in de fabrieken om te kunnen blijven beantwoorden aan de grote vraag.
Al dan niet verwacht, kopen de meeste klanten de topversie. Dat heeft uiteraard alles te maken met de Hybride-badge en dus goedkopere belastingen elk jaar. Wereldwijd koopt 76% van de klanten de topvariant. In België is dat niet anders. Er werden al zo'n 6.000 stuks verkocht in ons land, 60% daarvan heeft de 400 pk T8 Twin Engine onder de kap.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden