Bijna iedereen wil de topvariant van Volvo XC90

volvo-xc90-excellence-2015_01

De nieuwe generatie Volvo XC90 loopt als een trein. En geloof het of niet, de meerderheid koopt de topversie met zijn T8-badge en 400 pk.

Volvo zegt met de XC90 te bewijzen dat het een gevestigde waarde is in het premium segment. De Zweden hoopten dit jaar 50.000 stuks van de XC90 te verkopen, de teller staat vandaag al op 57.000 stuks. De Made in Sweden SUV slaagt dus aan. In die mate zelfs dat Volvo een derde shift heeft ingevoerd in de fabrieken om te kunnen blijven beantwoorden aan de grote vraag.

Al dan niet verwacht, kopen de meeste klanten de topversie. Dat heeft uiteraard alles te maken met de Hybride-badge en dus goedkopere belastingen elk jaar. Wereldwijd koopt 76% van de klanten de topvariant. In België is dat niet anders. Er werden al zo'n 6.000 stuks verkocht in ons land, 60% daarvan heeft de 400 pk T8 Twin Engine onder de kap.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Techno Patat 21:42
afbeelding van Techno Patat

Ik heb er nu de voorbije weken ook al geregeld gezien en ik snap wel waarom! Voor mij is het weer de knapste SUV van het moment, al lijkt er ergens iets niet helemaal te kloppen, maar dat wordt dan door de praktische kant volledig teniet gedaan :-)!

En eerlijk gezegd, waarom zou je die T8 niet nemen? Dat verbruik icm die pk's? Enkel als je echt iets gaat trekken ben je wellicht beter af met een diesel...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws