Kom je na 85 elektrische kilometers zonder stroom te vallen in de tweede generatie Volt, dan kan je nog steeds 591 kilometer bollen op de verbrandingsmotor. Daarom legt de plug-inhybride alvast geen slechte cijfers voor.
De eerste generatie Chevrolet Volt had een Europees broertje in de vorm van de Opel Ampera. Bij deze tweede generatie van de plug-inhybride - al is: 'elektrische wagen met range extender' juister - blijft het stil aan deze productiekant van het water. Het is dan ook nog maar de vraag of we een 2de generatie Ampera gaan zien op onze wegen.
Redenen zijn er genoeg, want de nieuwe Volt - die dus ook een Ampera kan zijn - legt een actieradius voor van 420 Amerikaanse mijlen, omgerekend 676 kilometer. Daarbij is de plug-inhybride in staat om 85 kilometer te rijden op een opgeladen batterijpakket, 24 kilometer meer dan de eerste generatie. Het normverbruik van de Volt bedraagt trouwens 2,7 l/100 km. Afhankelijk van hoeveel je de 1.5-liter benzinemotor moet aanspreken zal dat getal schommelen natuurlijk. Rij je puur op dat blok, dan verbruik je 6,7 liter per honderd kilometer.
Toch maar terug een Opel-badge er op schroeven GM?
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 16 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 21 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 22 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 22 uur geleden