Citroën nam een enorme gok met de unieke styling van de C4 Cactus. Die gok lijkt dan toch uit te betalen want ondertussen is het de derde best verkopende Citroën van het moment en moeten de Fransen de productie ervan opschroeven.
Neem je er de Europese verkopen bij van Citroën, dan bestaat de top drie uit de C3, C4 Picasso en... de C4 Cactus. Straf, want volgens velen zou de styling een struikelblok zijn om volumes te draaien. Niet dus, zo blijkt. Het Franse merk stelde een verkoop van 70.000 stuks op voor het eerste jaar, uiteindelijk werden er dat 74.000 Cactussen.
Reden genoeg voor het merk om de productie op te schroeven in de Villaverde fabriek (Madrid) met 10.000 stuks per jaar. Ceo van Citroën, Linda Jackson, ziet zo'n sterk product in de Cactus dat het als inspiratiebron zal dienen voor toekomstige modellen zoals de Aircross concept.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden