Toyota heeft een nieuw werkpaard naar de stal gehaald. Die heet nog altijd Hilux, is nog altijd een pick-up, maar doet het voortaan met royalere afmetingen en modernere technologie.
Het is een totaal nieuw model en hoewel die visueel grotendeels op zijn voorganger gelijkt, meet de nieuwe Hilux toch 7 centimeter langer en 2 centimeter breder. Die afmetingen worden kracht bijgezet door een stevigere voorbumper, uitvergrote wielkasten en een lagere daklijnen. Kortom; het ziet er gestroomlijnder uit. Verder krijg je voortaan (waarschijnlijk optionele) LED koplampen met dagrijverlichting en velgen die van 16-duims tot 18-duims gaan.
Binnenin neemt de pick-up stevig wat trekjes over van de Auris, waardoor je eigenlijk niet het gevoel hebt met een utilitair voertuig onderweg te zijn. Een knap aanraakscherm voor het infotainmentsysteem, moderne metertjes, lederen bekleding en... het ouderwets ogende digitale klokje midden op het dashboard. Het blijft een Toyota natuurlijk.
Sleurbeest
Krachtbronnen zijn afhankelijk van de markt waarop 'ie verkocht wordt. In totaliteit zijn er 4 torretjes. Een 2.4-liter turbodiesel met 160 pk en 400 Nm, een 2.8-liter turbodiesel met 177 pk en 450 Nm, een 2,7-liter atmosferische benzine met 164 pk en een stevig 4-liter zescilinder met 278 pk. Verwacht die laatste twee echter maar niet op onze Belgische markt. De aandrijving gebeurt - afhankelijk van de uitvoering - via een manuele of automatische zesbak. Die sturen de kracht naar de achterwielen of de vier wielen.
Achteraan de Hilux kan je tot 3.500 kilogram sleuren en achterin de kuip kan je 1.240 kilogram kwijt. Hoewel een Europese variant nog niet is geconfirmeerd - deze plaatjes met rechtsgestuurd model zijn voor Australië en Thailand - start de productie de komende maanden.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden