Op het autosalon van Shanghai haalt het Chinese Fengshen volgende week het doek van deze Number 1, een model dat in zijn naam al duidelijk zijn ambities laat blijken.
Fengshen is een submerk van autoreus Dongfeng, dat dan weer samen met Citroën auto's produceert. Het is dan ook niet verwonderlijk dat dat Franse merk mocht deelnemen aan het ontwikkelen van het concept van deze wagen. Het platform komt namelijk van de Citroën C6, het topmodel dat een tijdje terug al werd afgevoerd op de Europese markt.
Behalve de ambitie is ook de klandizie duidelijk, want geef maar ruiterlijk toe dat je oorspronkelijk dacht dat de achterkant van de Audi A6 kwam. De rijders van die Duitser worden dus de doelgroep, al heeft ook de Toyota Crown te vrezen. Citroën en Dongfeng geven nog niet veel extra info over deze Number 1, dat houden ze voor tijdens de opening van de beurs in Shanghai.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden