Het Britse Land Rover heeft officieel het doek gehaald van haar meest krachtigste en luxueuze Range Rover ooit. Dat er ook een stevig prijskaartje aan de SVAutobiography vast hangt, dat zal je dan ook niet verbazen.
Terwijl in de meeste autosegmenten rationele beslissingen primeren, is er in de hoogste segmenten steeds meer vraag naar meer luxe en meer kracht. Meer, dat is ook het sleutelwoord van deze Range Rover SVAutobiography.
Uiterlijk herken je de baas der Land Rovers aan een speciale duotone lak waarvan de bovenkant steevast zwart is en de onderkant negen verschillende tintjes kan krijgen. Verdere aanpassingen zijn een specifieke grille, een aangepast Range Rover-logo op de motorkap en vier uitlaatdempers achteraan. Niets overdreven exuberant.
Luxueus kamperen
Eenmaal de deur open stap je dan weer wel in een oase van luxe. Eentje met hoogpolige matjes, dus trek je pantoffels al maar aan. De stoelen en het dashboard zijn gedrapeerd in wit leder dat wordt gecontrasteerd door knappe houtinleg. Op het vlak van technologie vind je een koelkastje en elektrische tafeltjes terug voor de inzittende achteraan en de nodige schermpjes in heel het interieur.
Toch gunnen ze je bij Land Rover nog de keuze om enkele stapjes verder te gaan. Het meest in het oog springende daarbij moet wel het Event Seating-pakket zijn. Dat pakket plaatst twee lederen stoeltjes van Windsor in de koffer voor als je zou willen gaan kamperen (of jagen). Want waarom zou je het met minder luxe moeten doen?
SVR-motor
Onder de kap van de SVAutobiography kan je beschikken over drie motoren; een SDV6 hybride, een SDV8 en de nieuwe 5.0-liter Supercharged V8 die we ook al kennen vanuit de SVR. Een blok dat goed is voor 550 pk en 680 Nm en de Range Rover in 5,5 seconden naar de honderd laat snellen.
Dit jaar nog zal je de SVAutobiography kunnen bestellen bij de dealer. Een Belgische prijs is nog niet bekend, in het Verenigd Koninkrijk vragen ze er alvast 148.900 pond voor, zo'n 200.000 euro.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden