Honda maakt op de vooravond van het autosalon in Genève haar nieuwe Civic Type-R bekend, een variant die voor het eerst een turbomotor onder de kap krijgt.
Daarmee hebben we meteen het meest opvallende nieuws gemeld, want in tegenstelling tot alle voorgaande generatie verliest deze Civic Type-R zijn atmosferisch blok en vervangt die door een turboblok. Het blok is goed voor 310 pk en sprint daarmee naar 100 km/u in 5,7 seconden. De topsnelheid ligt op 270 km/u en het aantal toeren gaat tot maximaal 7.000 rpm.
Optisch komt hij er voldoende spannend uit, maar de scherpe kantjes van het concept zijn eruit gegomd. Al laten de spoiler en diffusor met dubbele uitlaat aan beide kanten weinig tot de verbeelding over; onder deze kap zit power.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden