Een Auris Touring Sports hybride is eigenlijk alle auto dat je ooit zal nodig hebben. Alleen is de styling zo overdreven generisch. Toyota vond het dus tijd om daar iets aan te doen, met deze - letterlijke - facelift tot gevolg. Het lelijke eendje werd zowaar een mooi zwaan.
Een zwaan die missverkiezingen wint ga je ons nog steeds niet horen zeggen, maar het moet gezegd worden; de facelift staat hem goed. Weg is het zoals kaarsvet uitgelopen smoelwerk. In de plaats zien we scherp uitgesneden koplampen waaruit een wederom scherpe grille komt gelopen. Ook de onderkant is dag en nacht verschil. Er zit zowaar vorm in de Auris! Een beeld van de achterkant gaf Toyota ons nog niet, maar verwacht daar gelijkaardige aanpassingen.
Binnenin gaat het er iets conservatiever aan toe. Het afschuwelijk digitale klokje vanuit de jaren 90 is nog steeds van de partij, maar verdwijnt rechts van het iets beter ingewerkt navigatiesysteem. Daardoor kan de sierstrook bovenop het dashboard helemaal doorlopen tot de rechterkant. De ventilatiemonden aan de uiterste kanten zijn ook aangepakt. Weg zijn de plastic-ogende lelijkerds, in de plaats krijg je chiquer ogende units. In het algemeen oogt het dashboard een stuk kwalitatiever.
Motorisch maakt Toyota gewag van nieuwe en verbeterde benzine- en dieselmotoren die naast de hybrideversie zullen zitten. Wij onthouden daar vooral uit dat die hybride dus waarschijnlijk geen motorische aanpassingen krijgt. Ietwat spijtig. Volgende week maakt de frisse Auris zijn debuut op het autosalon van Genève. Om dan niet veel later bij de dealers te staan.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden