Vier jaar na de lancering van de C4 krijgt de tweede generatie van de C4 zijn eerste facelift. Een facelift die vooral draait rond wat kleine aanpassingen en nieuwe motoren.
Heel opvallend zijn de wijzigingen niet. Vooral vallen de LED daglichten op die in een donkere koplamp schulen. Ook achteraan werden de lichtblokken vernieuwd. Wie zich verder optisch wil onderscheiden kan kiezen uit nieuwe velgen tot 18" en twee nieuwe grijze tinten voor de lak. Ook binnenin zijn er twee nieuwe kleuren beschikbaar, Liberia Grey en Rayados Mistral knit. Meest opvallende in het nieuwe interieur is het 7-inch touchscreen dan een deel van de knopjes vervangt, daardoor wordt het wat strakker en cleaner.
Onder de kap werden er nieuwe Euro 6-motoren toegevoegd. Een PureTech 110 met - niet verschieten - 110 pk en 205 Nm. Het blok drijft de voorwielen aan via een zestraps manuele versnellingsbak. Het gemiddelde verbruik ligt op 4.7 liter en de uitstoot bedraagt 110 g/km. Alles 110 dus. Daarnaast is er ook een PureTech 130 met 130 pk en 230 Nm, een blok dat gekoppeld wordt aan zestraps automaat. Het gemiddeld verbruik ligt er op 4.8 liter.
Wie voor turbodiesels wil kiezen kan dat uit een BlueHDi 100 met 100 pk en 254 Nm en een BlueHDi 120 met 120 pk en 300 Nm.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden