Wat we allemaal al lang dachten, maar waarop we hoopten dat het niet zou gebeuren, is dan nu toch officieel bekend gemaakt: de Audi RS4 verliest zijn V8 motor.
In tijden van downsizing is het geen verrassing, jammer des te meer. In een interview liet Quattro GmbH managing director Heinz Hollerweger officieel weten dat de V8 motor uit de RS4 gaat.
De heerlijke ronkende 4.2 liter was goed voor 450 pk en deed de sprint naar 100 km/u in 4,7 seconden. Een beleving die we in de toekomst niet meer zullen hebben in een RS4.
Vervanger van dienst is een V6 met turbo. De kans bestaat dat er ook een elektrische turbo bij komt, zoals voorgesteld in het RS5 TDI concept.
Gelukkig blijft de V8 nog bestaan in andere modellen. Zo blijft de RS6 zijn acht cilinders behouden, idem dito voor de R8 die er ook nog zijn V10 op na houdt.
Opvallend nieuws is dat de nieuwe generatie RS4 er ook opnieuw zou kunnen komen als sedan, waar die vandaag enkel als Avant te koop is.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 5 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 20 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden