Op het salon van Parijs toonde Peugeot ons de 308 GT. Een 184 pk sterke HDi of THP met 204 pk doken daar onder de kap om hem wat sportieve aspiraties te geven. Een paar weken later kan nochtans iedereen die een 308 rijdt hem de looks van een GT geven.
We hadden gedacht dat het iets langer zou duren vooraleer Peugeot een esthetische lijn zou baseren op de looks van de 308 GT. Maar als ze dan toch de bumpers op het schap hebben liggen, waarom zouden ze die dan niet vermarkten op al hun versies van de 308?
De GT line komt dan ook in ter aanvulling van het huidige Féline-topniveau. Standaard biedt het pakket 18 inch velgen, een zwartgelakte diffusor en dubbele uitlaten aan de buitenzijde. Binnenin zit je in met Alcantara beklede zetels met rode stiksels en krijg je een sportstuur voor je neus. Alu pedalen en deurdorpels zorgen voor een extra accentje.
De kit is beschikbaar op de 1.2 THP met 130 pk (vanaf 26.000 euro), de 1.6 HDi (115 pk) of 2.0 BlueHDI met 150 pk, waardoor je je dus ook met iets minder vermogen als GT-rijder kan voordoen. Een 308 GT kost je 29.800 euro of 32.750 euro, naargelang de motorisatie, de breakversie kost altijd ietsje meer.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden