De Volvo XC90 First Edition, die uitsluitend online te koop was, was op minder dan 47 uur volledig uitverkocht.
Bij de bekendmaking van de Volvo XC90 werd meteen bekend gemaakt dat ze exclusief online een speciale editie gingen lanceren. Op het moment van publicatie waren we sceptisch, want we wisten niet zeker of Volvo-rijders zich daartoe aangetrokken zouden voelen.
Volvo bewijst ons echter het tegendeel. In totaal waren er 1.927 stuks te koop en in minder dan 47 uur waren ze allemaal de deur uit. De Volvo-rijders gingen er soms goed tegenaan, soms werden er zeven exemplaren per minuut verkocht.
In België zijn er een zestigtal exemplaren verkocht, dat maakte Volvo bekend aan Autofans.be. Dat is bijvoorbeeld al meer dan de UK waar ze er 55 aan de man brachten.
Dat het zo snel ging was voor Volvo geen verrassing. "The huge interest in the XC90 escalated to astronomical levels after the world-première last week.” aldus Volvo Car Senior Vice President, Alain Visser.
Wat er zo speciaal is aan die First Edition? Op een genummerd plaatje achteraan op de koffer, niets.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden