Volvo XC90 moet gat met BMW, Audi & Mercedes dichten

volvo-xc90-koplamp

Volvo verwacht enorm veel haar gloednieuwe XC90, de SUV moet het gat tussen Volvo en BMW, Audi en Mercedes dichtrijden.

De CEO van Volvo, Hakan Samuelsson, maakt in een interview bekend dat de nieuwe XC90 het verschil in verkoopcijfers moet dichten dat het vandaag heeft met de Duitsers. Samuelsson gaat zelfs nog een stapje verder en meent dat er geen tweede kans is, dit moet en zou werken.

Voor Li Shufu, topman bij Volvo en diens Chinese eigenaar Geely, moet de XC90 ervoor zorgen dat Volvo haar marktaandeel terugwint dat het had in de jaren vijftig en zestig.

De Volvo XC90 zal eind augustus worden voorgesteld en zal de eerste Volvo zijn die geen enkele component meer gebruikt van Ford. Het ontwikkelde daarvoor een gloednieuw platform en nieuwe technologieën.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws