Audi heeft aangekondigd om geen gebruik meer te maken van hun Multitronic in nieuwe modellengeneraties. Daarmee komt een einde aan de Continu Variabele Transmissie (CVT) bij Audi.
Rond de eeuwwisseling kwam Audi naar buiten met de Multitronic. Een CVT met ketting - in plaats van een rubberen band - die versnellingen nabootst. Tot vandaag kan je hem nog vinden in een resem aan voorwielaangedreven Audi's. Denk dan aan de A4, A5, A6 en A7.
Binnenkort echter niet meer. 'Nieuwe generaties zullen de CVT links laten liggen en gebruik maken van een evolutie van de 7-Traps automaat met dubbele koppeling,' aldus Ralph Riegger, ingenieur bij het Duitse merk. De eerste wagen die er gebruik van gaat maken is waarschijnlijk de volgende generatie A4. Eentje waarvan we stiekem nog hopen dat hij dit jaar wordt voorgesteld.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden