Porsche geeft de Macan nu ook een viercilindermotor. Het gaat om de turbogeblazen 2.0 benzinemotor met 237 pk en 350 Nm, die je kan kennen uit de Golf VII GTI.
Dat Porsche naar motoren met vier cilinders zou grijpen voor de Macan, was al langer duidelijk. De kleine broer van de Cayenne heeft minder gewicht mee te zeulen en kan dus toch nog voldoende prestaties blijven bieden met een kleiner vermogen.
twee rechthoeken
De 2.0 met 237 pk en 350 Nm is goed voor een sprintje van 0 naar 100 km/u in 6,9 seconden. Het verbruik blijft volgens Porsche op 7,0 l/100 km liggen. Herkennen doe je deze Macan met vier cilinders aan de twee rechthoekige uitlaateinden. Een Macan S heeft vier ronde uitlaatpijpen, een Turbo heeft vier rechthoekige stuks.
exclusief chinees
Voorlopig wordt de viercilinder-Macan enkel in China voorgesteld, wanneer hij naar Europa komt is nog niet geweten. Op de Belgische Porsche-website is er alvast nog niets over terug te vinden.
Update: Porsche brengt de Macan 2.0 enkel in Groot-Brittanië op de markt, wat de Europese markten betreft. Ook daar verwachten ze echter geen stormloop voor de viercilinder Macan.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden