Pijnlijke mededeling bij Porsche: de vurige motoren van de 911 GT3 worden allemaal vervangen. Dat gebeurt nadat een aantal exemplaren in brand vlogen, oorzaak zou een probleem bij de bevestiging van de drijfstangen zijn.
785 stuks heeft Porsche van de nieuwe 911 GT3 verkocht- al werden ze nog niet allemaal afgeleverd - en allemaal hebben ze een nieuwe motor in het vooruitzicht. De ingenieurs doken hun ateliers in en vonden de oorzaak van het probleem bij een losse schroefverbinding bij de drijfstang. Die zou ervoor gezorgd hebben dat de carter beschadigd werd, waardoor olie kon gaan lekken met brand tot gevolg.
niet meer gebruiken
Porsche wil alle verdere risico vermijden en roept de klanten op om hun exemplaar niet meer te gebruiken tot nader bericht. Een medewerker van hun Porsche Centre zal de wagen komen ophalen en Porsche zal de wagen dan voorzien van een nieuwe motor. Op die nieuwe motor zullen verbeterde schroefverbindingen voorzien zijn. De getroffen klanten hebben normaalgezien al bericht gekregen van hun Porsche Centre. Op welke termijn de motoren vervangen zullen worden, is niet bekend.
stevige brok auto
In de Porsche 911 GT3 zit een 3.8 liter zescilinder boxermotor, goed voor 475 pk bij 8.250 rpm. Wie denkt daarmee de Porsche in zijn rooie te duwen, heeft het mis, de GT3 kan je tot 9.000 rpm laten gaan. De zescilinder is gekoppeld aan de gekende zeventraps PDK-versnellingsbak. De combinatie motor-versnellingsbak zorgt er voor dat de Porsche 911 GT3 in 3,5 seconden naar 100 km/u snelt. De topsnelheid ligt op 315 km/u. Wie een sprintje naar 200 km/u wil trekken, moet twaalf seconden uitrekken.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden