De vormen van de C4 Cactus draaien al een tijdje mee in autoland maar zopas werden ze officieel voorgesteld op het productiemodel. Dat weegt slechts 965 kilogram en ziet eruit alsof het uit een LSD-droom komt. Créative Technologie ten beste.
De looks kreeg je dus eerder al te zien op de C-Cactus en de Cactus concept cars. Dat die het zonder al teveel wijzigingen tot productiemodel hebben geschopt, mag wel als gedurfd beschouwd worden. Met de nieuwe C4 Cactus gaat Citroën weer de creatieve toer op, iets wat de voorbije jaren steeds minder het geval was.
Opvallend zijn de airbumps, de karakteristieke bollen op de zijkant en de voor- en achterzijde zorgen voor de aparte looks maar zijn tegelijk in staat om kleine schokjes op te vangen. Verder heeft de C4 Cactus een apart ogende C-stijl, een glazen dak en LED-strips in de koplampen.
Als motoren kiest Citroën voor een benzineversie met een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km en een dieselmotor die 3,1 l/100 km verbruikt (CO2-uitstoot 82 g/km). Verdere informatie over de motorisaties is nog niet beschikbaar. De C4 Cactus meet 4,16 meter lang, 1,73 meter breed en 1,48 meter hoog.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 12 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden