Mazda moet wel groots uitpakken op het salon van Tokyo. Dat doet het merk door de Mazda3 voor te stellen in twee alternatieve versies.
De eerste is de productievariant met hybride aandrijving. We zullen het enthousiasme alvast temperen: die versie is enkel bestemd voor de Japanse markt. Die krijgt een 2.0 benzinemotor met een magere 99 pk (in plaats van de normale 130 stuks), gecombineerd met een elektromotor met een 59 kW (80 pk) sterke elektromotor. Het zal 'm dus niet om de prestaties gaan bij deze hybride Mazda.
geef maar gas
Behalve de productierijpe hybride experimenteert Mazda ook met CNG (Compressed Natural Gas). De Mazda 3 Skyactiv-CNG wil zowel benzine als aardgas, al geeft Mazda nog geen verdere specificaties vrij. Wel laat Mazda weten dat de CO2-uitstoot zowat 20 procent lager zal komen te liggen in de CNG-variant.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 18 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden